En toen had ik een blog

Ik houd niet van make-up, heb helaas nog nooit een wereldreis gemaakt. Ik heb geen ontzettende liefde voor vintage, ben geen mo...

Ik houd niet van make-up, heb helaas nog nooit een wereldreis gemaakt. Ik heb geen ontzettende liefde voor vintage, ben geen moeder (gelukkig) of geweldige kok en ik heb nog nooit een degelijke digitale camera vastgehouden. Ik ben alleen maar zestien, en ik dacht dat de blogwereld niets voor mij was.

Maar toen ik erachter kwam dat bloggen helemaal niet vast hoeft te zitten aan een niche, zoals dat blijkbaar heet, ontstond er een idee in mijn achterhoofd. Een kleintje maar, een flintertje van wat het nu inmiddels is. En het bleef daar een tijdje. Soms dacht ik er eens aan, keek dan weer eens rond naar blogs die me wel interesseerden, vergat het toen weer vanwege school, vermoeidheid, verveeldheid, vergetelheid. Soms was het ook maanden verdwenen en dook het tijdens een nachtelijke piekersessie ineens weer op.

En nu is het er. Het is echt, uitgevoerd, er is tijd in gestopt.

Ik heb een blog.

Misschien is de blogwereld ook wel helemaal niets voor mij, het zou kunnen. Maar als je het niet probeert, dan zul je het ook nooit weten, toch? Ik houd ontzettend van het schrijven van artikelen. (Ik bedacht me later pas dat elke 'brainstorm' die ik simpelweg uit mijn hoofd het papier op bracht, eigenlijk precies is zoals de blogartikelen ik graag lees.) En daarnaast vind ik nog heel veel andere dingen ook heel leuk én ligt er een tussenjaar in het verschiet, waarin ik allemaal toffe dingen ga doen. Dus die blog moest er toch maar eens van komen.

Hoi, ik ben Merle en dit is mijn blog. Welkom!

Deze blog zal een samenraapsel zijn van alles waar ik mij graag mee bezig houd: schrijven, dichten, lezen, tekenen, (grafisch) design, filosofie, zingen, misschien wel mindfulness, muziek, een vleugje fotografie hier en daar. Over alles waar ik wat van vind of wat me boeit. Want niet alleen de storm in mijn hoofd bloedt soms onwillekeurig mijn digitale papier in, maar ook deze blogposts zullen waarschijnlijk komen en gaan. Blijf plakken als je zin hebt, of als je mijn gedachtestormen durft te bezeilen, maar als je dat niet wil, is het ook prima. Het komt en het gaat, en soms komt het niet. En dat is oké.

Dus ben je enthousiast, nieuwsgierig, of verveeld? (kan ook) Blijf hangen en misschien verblijd ik je soms wel met een verlegen kunstwerkje, wat schrijfsel of een stukje gedachtegoed.

Meer weten over mij? Kijk hier dan ook eens!

Gerelateerde posts

0 reacties